نیوز آبادان
گفتگو با خبرنگار جوان، سید محمد صادق سیادت
14 دی 1395 ساعت 13:18 | بازديد : 1461 | نويسنده : | ( نظرات )
 
 گفتگوی وبلاگ سرخه ای ها با خبرنگار جوان، سید محمد صادق سیادت     95.2.9

 

1- آقای سیادت سلام. لطفا بیوگرافی مختصری از خودتان بفرمایید؟

به نام خدا

با سلام. سیدمحمدصادق سیادت هستم متولد سال۱۳۷۷؛ خبرنگار و مشاور رسانه ای که حدود دوسال است به صورت حرفه ای در این عرصه فعالیت میکنم.

 

 

2-چه شد که به خبرنگاری علاقمند شدید؟

بگذارید اینگونه بگویم، من هیچوقت به خبرنگاری فکرهم نمیکردم، هیچگاه هدفم را خبرنگاری نگذاشته بودم. اما خیلی اتفاقی وارد این دنیا و آنقدر به آن علاقمند شدم که اگر یک روز درآن فعالیت نکنم، کاملا کلافه می شوم. از نظر من خبرنگاری دنیایی است که تنها نیاز به عشق دارد، اگر به آن علاقه داشته باشی بدون شک جز به جز آن برایت لذت بخش خواهد بود.

 

3- تا کنون با چه شخصیت های معرفی مصاحبه نموده اید؟

از کودکی علاقه ی زیادی به سیاست داشته و دارم، به همین دلیل اولین حوزه کاری ام سیاسی بود، اولین گفتگوی من با مشاور امور بین الملل وزارت بهداشت بود و پس از آن با شخصیت های برجسته ای چون وزیر راه، معاونت امور محیط زیست ریاست جمهوری، معاونت وزیر کار، چند استاندار و چند نماینده مجلس گفتگوهای صمیمانه ای داشتم.

پس از آن با کمک های دوست بسیار ارجمندم جناب آقای نیما جوادی وارد دنیای فرهنگ و هنر شدم و بعنوان مشاور رسانه ای با بازیگران سینما و تلویزیون، فعالان عرصه هنرهای تجسمی و فعالان موسیقی گفتگوهای بسیار زیادی داشته و دارم.

 

اسامی هنرمندانی که تا کنون با آنها مصاحبه داشتید:

بهنوش بختیاری، مونا سلیم، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، آزاده صمدی، فلور نظری، نعیمه نظام دوست، آرش ظلی پور، نفیسه روشن، شهره سلطانی، امیرکربلایی زاده، الهام پاوه نژاد، رویا میرعلمی، شبنم فرشادجو، یغما گلرویی، پرستو صالحی، آزاده زارعی، معصومه کریمی، الهه حصاری، شهناز شهبازی، روشنک عجمیان، عبدالرضا اکبری، مریم معصومی، نیکو ترخانی، بهار ارجمند، محمدرضا شیرخانلو،مهدیه محمدخانی، شیوا خسرومهر، اردلان شجاع کاوه و...

 

4- چند خاطره از مصاحبه های خود تعریف کنید؟

مدت ها بود که عده ی زیادی از خبرنگارن برای گفتگو با یکی از بازیگران سرشناس تماس می گرفتند و ایشان مصاحبه نمی کردند، من خواستم تا شانس خودرا امتحان کنم، هنگامیکه من با ایشان تماس گرفتم در ابتدا بسیار گرم و صمیمی با من رفتار کرده و در میان صحبت ها پرسیدند"راستی پسرت چطور است؟" گفتم پسرم؟ گفتند آره پس کی؟

گفتم من مجردم و هنوز ازدواج هم نکردم گفتند مگر تو فلانی نیستی؟ گفتم خیر که بلافاصله پس از این کلمه صدای بوق قطع تلفن بلند شد.

 

5- چه چیز باعث می شود تا به شهر خود علاقمند باشید و رسانه ها و اخبار شهر سرخه را دنبال کنید؟

شاید یک حس خاص خانواده پدرم به شدت وطن دوست و عاشق سرخه هستند، نمی دانم شاید همین امر باعث شده است تا من هم اخبار سرخه را دنبال کنم و در حد خودم برای بهتر شدن وضعیت آن تلاش کنم.

 

 

6- بجز خبرنگاری چه فعالیت های دیگری دارید؟

مدیر برنامگی، مشاور رسانه ای، دستیار تهیه کننده در هنر تاتر، روابط عمومی نمایشگاه هنرهای تجسمی و...

 

7- با چه رسانه هایی کار میکنید؟

درحال حاضر در سایت خبری رویداد۲۴ روزنامه ستاره صبح رسانه بین المللی شیعه، شفقنا و گاهی برای روزنامه ها و سایت های مختلف گفتگو و یا یادداشت ارسال میکنم.

 

8- با توجه به سن کم شما٬ مشوقتان برای ورود به عرصه رسانه که بود؟

متاسفانه بر خلاف بسیاری از نوجوانان فعال در عرصه های مختلف که پدر و مادرشان مشوقان اصلی آنها بودند، من هیچ مشوقی نداشتم و تنها با اراده ی خودم تا به اینجا آمده ام و با اراده خودم به آینده نگاه و برای رسیدن به آن تلاش میکنم.

خانواده من حتی تا یکسال نمیدانستند که من در این عرصه فعالیت میکنم، پس از آن نیز مرا باور نکرده و همچنان مرا برای ادامه دادن این راه سرزنش میکردند و مخالف وارد شدن من به صورت حرفه ای در این دنیای بزرگ بودند. 

البته من همیشه قدردان زحمات خانوادۀ خودم بوده و هستم.

اما اگر بخواهم از کسی تشکر کنم که مارا در این دنیا کمک کرد تا رشد کنم در ابتدا برادر ارجمندم استاد علی مرادی مدیر مسیول سایت تدبیر و امید، و پس از ایشان جناب آقای نیما جوادی تهیه کننده جوان دنیای تئاتر، استاد گرانقدر سرکار خانم بهنوش بختیاری، و از همه مهمتر استاد بزرگوارم بانو مونا سلیم که حق بزرگی به گردن بنده دارند و باعث شدند تا در این راه بمانم و بیشتر به آینده فکرکنم.

 

9- نظر شما در مورد وبسایت های سرخه را بگویید؟

فکرمیکنم امروز فعالیت های رسانه ای در سرخه نسبت به گذشته بسیار بسیار افزایش پیدا کرده است اما همچنان یک ایراد هایی وجود دارد. یکی از مهمترین ایراد ها که من بارها و بارها خدمت استاد عزیزم جناب آقای قیومی (مدیر مسئول سایت سرخه نیوز) عنوان کرده ام غلط های املایی و بسیار جزئی بودن خبر است. خبرهای کوتاه معمولا در رسانه های ایران و جهان از استقبال بیشتری نسبت به اخبار بلند برخوردارند، اما اخبار خیلی کوتاه و شبیه به توئیت متاسفانه به مخاطب هیچ چیزی را نمیرساند و مخاطب تنها میفهمد که فلان شخصیت فردا به شهر میاید، فلان اتفاق قرار است در شهر رخ دهد

اما پس از چند ساعت و یا حتی چند روز دیگر پیگیر ماجرا نمی شود که ببیند فلانی چه روز و چه ساعتی و کجا سخنرانی دارد، فلان اتفاق چرا رخ داد و...

اما در مقابل از زیباترین کارهایی که رخ داد، جمع آوری نام مسئولان سرخه ای در سطح کشور، استان و شهر بود که در وبلاگ سرخه ای ها جمع آوری و منتشر شد و فکر میکنم اکثریت آن را دیده و مطالعه کرده اند.

در نهایت نباید فراموش کنیم که تمام فعالیت های رسانه ای به مدیران روابط عمومی ادارات در شهر باز می گردد؛ بدون شک اگر مدیران توانمند این عرصه وارد میدان شوند میتوانند بسیار بسیار قدم های بزرگتری را بردارند. امروزه در سرخه تنها روابط عمومی فرمانداری و آموزش و پرورش فعال هستند و گویا ادارات دیگر اصلا روابط عمومی ندارند.

 

10- نظر شما در مورد شهر سرخه چیست؟

شهرمان را دست کم نگیریم، به سرخه ای بودنمان افتخار کنیم.

 

 11- حرف آخر ...

 هرکسی در دوران نوجوانی به کاری علاقمند می شود هدف و مقصدش را مشخص می کند و تلاش می کند تا به آن برسد در اینجا بهتر است والدین و اقوام او را کمک کنند تا به هدفش برسد.

مهم رسیدن به مقصد است نه رسیدن به پول و شغلی که مورد علاقه ی جوانان ما نیست.



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

آخرين مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی